تابلو استیل طلایی

تابلو فلکسی و بیلبورد【انواع + نمونه‌کار + قیمت】

تابلو فلکسی و تابلو بیلبورد به عنوان قدرتمندترین تابلو های تبلیغاتی شناخته می شوند که برای جذب مشتری موثر می باشند.

گروه تابلوسازی دورال مفتخر به نصب و اجرا انواع تابلوهای فلکسی و بیلبورد در مکان های عمومی مانند میدان ها، خیابان ها و سردرب مغازه ها می باشد.

برای دریافت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

لیست قیمت تابلو

ساخت تابلو فلکسی و بیلبورد توسط تابلوسازی دورال

09152223008
 

ساخت، اجرا و نصب کامل تابلو  فلکسی و بیلبورد و طراحی داخلی برند شرکت شما توسط گروه تابلوسازی دورال با بهترین کیفیت و قیمت

مشاوره رایگان نیاز دارید؟ 0915 222 3008

نمونه کارهای تابلو فلکسی اجرا شده توسط تابلوسازی دورال

برخی از نمونه کارهای گروه تبلیغاتی دورال در زمینه ساخت تابلو فلکسی و بیلبورد در زیر لیست شده اند. جهت مشاهده لیست نمونه کارهای کامل بر روی لینک مربوطه کلیک نمائید:

مشاهده لیست کامل نمونه کارهای تابلو فلکسی

تابلو فلکسی و بیلبورد یکی دیگر از خدماتی است که شرکت تبلیغاتی دورال آن را ارائه می دهد. برای اطلاع دقیق از قیمت حروف پلکسی می توانید به صفحه لیست قیمت تابلو مراجعه نمایید.

امروزه دنیای تبلیغات بسیار پر رقابت و گسترده شده است؛ هر زمان که ایده جدید یا اختراعی صورت می گیرد، دنیای تبلیغات را هم تحت تاثیر قرار می دهد چرا که چشمان مخاطب بسیار تنوع طلب و پرتوقع است و کار های جدید و خاص بیشتر مورد توجه خواهد بود. به همین دلیل بازار تبلیغات وابستگی بسیار به تکنولوژی دارد.

سر فصل ها:


تابلو فلکسی بیشتر در بیلبوردها استفاده می شود که یکی از روش های معرفی کسب و کار به شمار می رود. استفاده از این تابلوها قدمت بسیار بالاتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی امروزی دارد و هنوز پابرجاست. این روش بعد از اختراع برق و لامپ های کم مصرف بسیار فراگیر شد و پس از گسترده شدن صنعت چاپ سریع، دوربین های عکاسی و پیشرفت علوم کامپیوتر در نرم افزار های کاربردی برای چاپ تصاویر و عکس ها، در دسترس بودن اینترنت، قیمت به صرفه مواد اولیه و اهمیت بالای تبلیغات در تابلو، امروزه این تابلو های رنگارنگ را بسیار بیشتر در خیابان های شهرمان می بینیم.

تنوع کاربرد بنر فلکسی

تاریخچه تابلو فلکسی و بیلبورد

 قدمت تابلو فلکسی و بیلبورد تقریبا به سال های ۱۳۷۵ یا ۱۳۷۶ برمی گردد. در این سال ها محبوبیت تابلو فلکسی بسیار زیاد بود که این مسئله به خاطر نورپردازی های جالب این تابلو ها بود. آن زمان طرح های تابلو فلکسی به وسیله برچسب یا استیکر در رنگ های متنوع بر روی متریال فلکسی سوار می شد. کار با استیکر و طراحی این مدل تابلو و پیاده کردن علامت ها و لوگوها کار سختی بود به همین دلیل کم کم این روش از بین رفت و جای خود را به روش های مدرن داد.

تابلو فلکسی و بیلبورد چیست؟

یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و با صرفه است که دارای نور پردازی های زیبا و شکیل نیز هست همان تابلو فلکسی و بیلبورد می باشد. در ساخت این تابلو تبلیغاتی از حروف برجسته استفاده می شود که با نام تابلو حروف برجسته شناخته می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تابلو حروف برجسته مراجعه نمایید. این تابلو ها دارای خاصیت روکش ابریشمی و کوتینگ است که در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی و همچنین نور خورشید از آن محافظت خواهد کرد.

انواع بیلبورد

سه بعدی، حجمی، فرمیک، چرخان، معمولی، دیجیتالی، مگابورد، اسکرول.
نکته: چاپ بیلبورد بر روی متریال هایی مانند پارچه، پلاستیکی از جنس پی وی سی به چاپ می رسد.

موارد دیگر مورد استفاده از چاپ فلکسی به صورت های مختلف می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پرچم یا نماد معرفی شرکت ها
  • لیست های معرفی فروشگاه و شرکت ها
  • سازمان های فرهنگی و خدماتی
  • کنفرانس ها
  • نورپردازی در کافی شاپ ها و رستوران ها حتی برای دیزاین و زیبا سازی های کم هزینه و سریع می باشد.
  • و...

اجزاء تشکیل دهنده تابلو فلکسی و بیلبورد

  • فونداسیون، آن را در زیر زمین قرار می دهند تا کل سازه را نگه دارد.
  •  پایه: صفحه بزرگ بیلبورد را بر آن نصب می کنند.
  • صفحه نمایش آگهی، فریم نگهداری آگهی می باشد یا همان قسمت پشت بیلبورد.
  •  رویه تابلو، برای نصب آگهی از یک سطح صاف و یک دست به نام رویه تابلو استفاده می کنند.
  •  سیستم نورپردازی، پروژکتور یا لامپ مهتابی است.
  •  راهروها و نردبان های تعویض رویه.
  •  کلیپس و سپری، برای صاف نگه داشتن بنر بر روی بیلبورد استفاده می شود.
  • آگهی، این بخش معمولا تغییر می کند و آگهی های جدید بر روی آن نصب می شوند و اغلب به شکل بنر، فلکسی یا استیکر است.

بخش های بیلبورد شامل: عکس، شعار تبلیغاتی، بخش فرا بیلبوردی، پیام تبلیغاتی، لوگوی تبلیغاتی، پل های ارتباطی.
مکان های قابل نصب بیلبورد: هر محیطی که فضای لازم برای دید داشته باشد می توان بیلبورد را نصب کرد مانند بزرگراه ها، اماکن عمومی مانند ترمینال، فرودگاه، راه آهن، گذرگاه ها و معابر و میدان های شهر.

تفاوت تابلو فلکس و تابلو پلکس چیست؟

نام این دو شبیه هم است اما کاملا متفاوت می باشند. فلکس نوعی نایلون با لایه رشته ای نازک شبیه بنر است که برای تابلوهای مسطح استفاده می شود اما تابلو پلکس نوعی ورق غیر پلاستیکی شفاف و ضخیم شبیه به شیشه است که نور را از خود عبور می دهد و بیشتر برای تابلو های برجسته استفاده می شود.

مکان های مورد استفاده تابلو فلکسی

همه ما اگر در خیابان قدم بزنیم یا سوار بر خودرو باشیم تابلو های فلکسی و بیلبوردها را در جاده های اصلی و تابلو های سر در مغازه ها، نمایشگاه ها و مراکز خرید می بینیم. فلکسی ها مانند بنر استفاده دیگری هم دارند می توان بدون چهار چوب آن را درون ساختمان هم نصب کرد.

مراحل نصب تابلو فلکسی و بیلبورد

  • پیام تبلیغاتی و تصویری که قرار است بر روی بیلبورد چاپ شود به وسیله نرم افزارها طراحی می شود.
  • بعد از آماده شدن طرح اپراتور سیستم، پردازش روی آن انجام شده و برای دستگاه چاپ ارسال می شود.
  • دستگاه چاپ با استفاده از طرح مورد نظر، تبلیغات را بر روی پارچه یا کاغذ مخصوص به چاپ می رسانند.
  • نصب کردن بیلبورد نیاز به اجرای فنداسیون دارد. از ماسه و سیمان و آجر و سنگ استفاده می کنند. بعد اسکلت فلزی نگهدارنده را بتون ریزی می کند تا در جای خود محکم بایستد و در برابر شرایط جوی و محیطی دچار آسیب نشود.

جنس تابلو فلکسی

جنس این تابلوها فلکس است که نوعی پلاستیک می باشد. flexible به معنی قابل انعطاف بودن است و می توان آن را تا یا رول کرد. در حقیقت فلکس همان بنر می باشد با این تفاوت که نوع متریال جنس فلکس طوری است که نور را به صورت مات از خود عبور می دهد و چاپ آن پررنگ تر از بنر است تا رنگ ها را در شب جذاب تر و پررنگ تر نشان دهد.
اندازه این تابلو ها می تواند عظیم و طویل باشد. به دلیل محدودیت دستگاه های چاپ، فلکس ها از عرض 150 سانتیمتر شروع می شود و در حال حاضر در جهان بیشتر از 7 متر نمی باشد.

انواع فلکسی

هم اکنون در بازار ایران دونوع چینی و کره ای موجود است که مدل کره ای از کیفیت چاپ و مقاومت بهتری برخوردار است به همین دلیل برای بیلبورد ها که در معرض باد و آفتاب بیشتری هستند از نوع کره ای آن استفاده می شود که برای کار های درون ساختمانی مانند کنفرانس ها برنامه های فرهنگی به دلیل به صرفه بودن از نوع چینی آن استفاده می شود.

دستگاه چاپ

دنیای تبلیغات، هر شرکتی را به مشتری مداری سوق می دهد، حتی شرکت های سازنده، دستگاه ها را طبق نظر مشتری می سازند. با ورود دستگاه های جدیدتر در زمینه چاپ دیگر از دستگاه های قدیمی که کار با آن سخت بود و نیاز به متخصصان خبره داشت، استفاده چندانی نمی شود. همچنین این چاپگرها به طور خاص برای کار بر روی مواد فلکس طراحی شده اند.
هر دستگاه با توجه به نوع آن عرض و طول متفاوتی را برای چاپ در اختیار مصرف کننده قرار می دهد که هرچه مدل آن بهتر و بالاتر باشد تنوع و کنتراست رنگی آن بیشتر شده و طول و عرض آن هم بالاتر خواهد بود که در نتیجه قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. از این رو دستگاه ها باید مطابق با بودجه و هدف کار مشخص خود خریداری شود.
نکات مهم دستگاه خوب چاپ شامل موارد زیر می شود:

  •  سرعت چاپ
  •  کیفیت چاپ تصاویر و ساپورت انواع رنگ های چاپی داشته باشد
  •  نوع محلول رنگ های مورد استفاده
  • نکته مهم لوازم یدکی دستگاه پشتیبانی شود و در دسترس باشد
  • مصرف برق کمی داشته باشد
  •  مجهز به هیتر خشک کن و پارکینگ هد باشد
  •  نرم افزار راحت و کامل داشته باشد به صورتی که خطا ها را هشدار دهد و گزینه های اضطرای را داشته باشد
  •  بدنه سنگین باشد که در سرعت بالا از لرزش دستگاه جلوگیری شود
  • مجهز به سنسور رول و عیب یاب باشد.
  • راهنما و گارانتی داشته باشد.

 

دستگاه جوهر افشان بنر فلکسی و کاغذ

انواع دستگاه های چاپ فلکس

انواع دستگاه چاپ شامل موارد زیر می شود.

1. سالونت:

این دستگاه حداکثر عرض تا 7 متر را پشتیبانی کرده، رنگ آن بوی تندی دارد و در هنگام تعویض رنگ دستگاه حتما باید از ماسک فیلتردار استفاده شود. رنگ مورد استفاده در این دستگاه ها مناسب محیط زیست نمی باشد، اما درخشندگی و خلوص عالی رنگ باعث گردیده تا از آن استفاده شود. همچنین سرعت چاپ این نوع دستگاه کمتر از 25 متر در ساعت می باشد.
از دلایل مهم استفاده از این مدل دستگاه در ایران قیمت مناسب جوهرهای آن است. از برندهای معروف این دستگاه در ایران می توان Metsa ،Dgi ،Mutoh ،Jeti را نام برد.

2. اکوسالونت:

این دستگاه حداکثر عرض تا 3 متر را پشتیبانی می کند. رنگ آن از نوع رنگ مخصوص پارچه بوده که کم بو و برای محیط زیست بی ضرر است. لازم به ذکر است سرعت چاپ این دستگاه حدود 250 متر در ساعت می باشد.

نوع چاپ

دو نوع چاپ استیکر و چاپ وینیل با دستگاه های چاپ امکانپذیر است که چاپ وینیل به دلیل اینکه به چسب به بنر می چسبد مقاومت بیشتری دارد. همچنین یک لایه لمینت روی آن فیکس می شود تا باعث مقاومت بیشتر در هر نوع آب و هوایی شود. مدل مختلفی از چاپ وینیل براق مات و شیشه ای در بازار وجود دارد که تفاوت آنها در مقاومت در برابر خط و خش بوده و هر دو دستگاه اکوسالونت و سالونت از آن ها پشتیبانی می کنند.

تجهیزات نصب و راه اندازی

پس از آماده کردن طرح و چاپ آن، نوبت به نصب فلکسی بر روی قاب در مکان مورد نظر می رسد که نیاز به تجهیزات لازم و متخصصین نصب دارد.

لامپ و برق

برق کشی تابلو ها و بیلبورد بسته به ابعاد تابلو، به وسیله مهتابی، لامپ و یا هالوژن های مخصوص که رنگ آن عموما سفید می باشد در پشت فلکس انجام می گیرد. البته با توجه به رنگ بنر و خلاقیت سازنده می توان از نورپردازی رنگی هم استفاده کرد که نور کمتری نسبت به سفید دارد. در تابلو فلکسی برخلاف تابلوهای چنلیوم، از لامپ های LED استفاده نمی کنند، لذا برق آن با ولتاژ شهری یکی بوده و نیاز به پاور ندارد.

قاب و چهارچوب در تابلو فلکسی و بیلبورد

سطح تابلو و بیلبوردها یکی است اما قاب آن ها متفاوت است؛ به دلیل اینکه ابعاد بیلبورد ها بزرگتر است از آهن های ضخیم تر و قطورتری استفاده شده و دیگر نیازی به محفظه ندارد، اما تابلو فلکسی بر روی آهن به جای پرچ با کریپسی کشیده می شود. در صورتی که ابعاد چاپ کوچک باشد، لامپ ها درون محفظه قرار گرفته و بنر ها به اطراف قاب آلومینیومی یا کامپوزیتی منگنه می شود.

نصب تابلو فلکسی و بیلبورد

مانند تابلو های برجسته ابتدا داربست نصب شده و قاب توسط جوشکار در محل جوش می خورد. از نگهدارنده ها برای نصب استفاده شده، برق کشی ها انجام می شود و کلید برق نیز در دسترس قرار می گیرد. برخی از نصاب ها ابتدا از قاب های چوبی استفاده می کنند سپس فلکس را روی آن فیکس می کنند.

مراحل نصب تابلو فلکسی در سردر

مزایا تابلو فلکسی و بیلبورد 

مزیت های این تابلو فلکسی نسبت به تابلوهای دیگر شامل موارد زیر است.
قیمت مناسب: در حقیقت قیمت تابلو فلکسی برجسته نسبت به تابلو برجسته های دیگر کمتر می باشد به همین دلیل به صرفه ترین مدل تابلو در همه شهرها است.
سرعت آماده سازی: به دلیل اینکه بیشتر کار ها با دستگاه چاپ انجام می شود سرعت آماده سازی آن بالاست.
اندازه های بزرگ: به دلیل نوع جنس فلکس، عموما برای چاپ در ابعاد بزرگ و وسیع همانند بیلبوردها از آن استفاده می شود.
در دسترس بودن: شاید قبلا به دلیل تولید کم، پرهزینه بودن تجهیزات چاپ و کاربری سخت، کمتر در دسترس همه بود اما امروزه به دلیل گسترش تولیدات مربوط به صنعت تبلیغات و کاربری های آسان و متنوع خدمات چاپ در دسترس همه است.
تنوع و ثبات بالا در طرح و رنگ: به دلیل وجود دستگاه های پیشرفته امروزی می توان هر نوع طرح و رنگی را بر روی فلکسی چاپ کرد که بستگی به خلاقیت طراح دارد.
ضد آب: همان طور که گفته شد جنس فلکس از پلاستیک چند لایه می باشد به همین دلیل تا مدت ها ضد آب است.
مقاوم در برابر سرما و گرما: با وجود قیمت کم حداقل تا ده سال در مقابل گرما و سرما مقاوم است، اگرچه امکان دارد در مجاورت نور مستقیم آفتاب، رنگ های چاپی آن کمرنگ شود.
قابل تعویض: به دلیل استفاده از مواد اولیه سبک، امکان نصب راحت و همچنین انعطاف پذیر بودن آن، امکان جابجایی به هر مکانی را دارد. همچنین تعویض رویه تابلو های فلکسی بسیار راحت و کم هزینه است.
در صورتی که شما بخواهید هر سال تغییری در طرح ببیلبورد یا سردر مغازه خود ایجاد کنید و یا حتی اگر مجبور به جابجا نمودن محل کسب و کار خود شدید، نیاز نیست کل تابلو را جا به جا کنید، فقط کافیست سطح رویی آن را جدا کرده و به مکان جدید منتقل نمایید.

معایب تابلو فلکسی و بیلبورد

  •  نیاز به سرویس سالانه مهتابی ها دارد.
  • در مکان های بسیار بادگیر امکان خرابی شکسته شدن یا پاره شدن است.
  • برخلاف تابلو های چلینیوم اگر لامپ آن روشن نشود در شب اصلا دید ندارد.


نکته
اگر تابلو فلکسی را در سردر مغازه نصب می کنید در نظر داشته باشید که مانند همه وسایل در معرض تغییرات آب و هوا بوده و همچنین گرد غبار روی آن تاثیر می گذارد. برای جذابیت همیشگی آن می توانید هر چند وقت، آن را به راحتی تنها با آب تمیز کرده و بشویید.
همچنین پیشنهاد می شود به صورت دوره ای لامپ های آن را بررسی نموده و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید.

تابلو فلکسی و بیلبورد دورال