اخبار و مقالات گروه تبلیغاتی دورال

چرا باید از تبلیغات محیطی استفاده کنیم؟

چرا باید از تبلیغات محیطی استفاده کنیم؟

تبلیغات محیطی اولین نوع تبلیغات در عرصه کسب و کارهای مختلف است. در سال های اخیر با پیدایش دنیای مجازی و فعالیت های اینترنتی تبلیغات آنلاین نیز به انواع تبلیغات افزوده شد. اما پیش تر کسب و کارها تنها با بکارگیری روش های مختلف تبلیغات محیطی برند خود را به عموم مردم معرفی می کردند. این نوع تبلیغات بسیار گسترده است و آشنایی با انواع آن برای هر نوع کسب و کاری مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که راه اندازی هر کسب و کاری بدون بازاریابی توسعه نخواهد یافت. بنابراین به منظور برندسازی و معرفی محصولات یا خدمات خود باید حتما برنامه ریزی دقیق در حیطه بازاریابی داشته باشید. در غیر این صورت هیچ کس با برند کسب و کار شما آشنا نخواهد شد. شما می توانید با انجام تبلیغات مجازی و محیطی به طور همزمان، برند کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. استفاده از آگهی های محیطی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد. 

تعریفی ساده از تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی به معنای نصب آگهی معرفی کسب و کار در محیط های مختلف است. قدرت استفاده از این تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست. این نوع تبلیغات از سال های پیش وجود داشته و همچنین نقش موثری در دیده شدن کسب و کارها دارد و همیشه برای صاحبان کسب و کار جذاب بوده و هست. از سال های قبل تا امروز پیشرفت های متعددی در فناوری ایجاد شده و از طریق این پیشرفت ها می توان تبلیغات محیطی بسیار جذاب تری ارائه داد. خیلی از افراد با روی کار آمدن گوشی های هوشمند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات روی کسب و کار را نادیده می گیرند اما این کار کاملاً اشتباه است. تاثیر تبلیغات محیطی روی کسب و کار را نمی توان نادیده گرفت چرا که با این تبلیغات می توان نام برند را در ذهن مخاطب به راحتی ثبت کرد. ترکیب خلاقیت و شعار پرمعنی اثرگذاری تبلیغات محیطی را افزایش خواهد داد. 

تاثیر تبلیغات محیطی روی کسب و کار

شما با طراحی بنر تبلیغاتی خاص و نوشتار کوتاه و مختصر می توانید نگاه مخاطب را به بنر تبلیغاتی خود جذب کنید. بسیاری از برندهای مطرح از طریق تبلیغات محیطی توانسته اند در سطح شهر و کشور معرفی و شناخته شوند. خیلی از افراد پرداخت هزینه، بابت این تبلیغات را گران می دانند اما قیمت هزینه آن با توجه به تاثیر آن روی معرفی برند، اقتصادی و به صرفه است.

استفاده از انواع تبلیغات محیطی

یکی از مهمترین انواع این مدل تبلیغات، نصب بیلبورد تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر است. شما باید با توجه به دید مخاطب ابعادی مناسب برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی در نظر بگیرید. از طریق این نوع تبلیغات می توانید برند کسب و کار خود را در سطح کشور مشهور سازید. البته برخی صاحبان کسب و کار تنها برای جذب مخاطبان محلی بیلبورد تبلیغاتی سفارش می دهند. در هر شهر یک سری نقاط همچون میدان اصلی شهر نسبت به سایر نقاط در دید مخاطبان بیشتری قرار دارد. چنین نقاطی بهترین مکان برای نصب بیلبورد تبلیغاتی هستند. نصب بیلبورد تبلیغاتی سه بعدی همراه با نورپردازی خاص و منحصر به فرد مسلماً تاثیر بیشتری نسبت به بیلبوردهای عادی دارد. 
نصب انواع پوستر روی دیوار یا نصب پوستر روی خودرو و قطار تاثیر نصب بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر را نخواهد داشت. مهمترین اصل در هر نوع تبلیغات محیطی قرارگیری پوستر، بیلبورد و ... در معرض دید شهروندان است. به عنوان مثال در هر مرکز خرید یک سری نمایشگر وجود دارد. صاحبان کسب و کار می توانند از طریق نمایشگرهای مرکز خرید برند خود را به عموم مردم معرفی کنند.  

معرفی انواع تبلیغات محیطی

به هر نوع تبلیغات خارج از مغازه و در محیط باز را تبلیغات محیطی گفته می شود. این نوع تبلیغات خود انواع مختلفی دارد. البته برخی از این نوع تبلیغات اکنون دیگر در کشور رایج نیست. 
نصب بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر و کشور: بیلبورد همان تابلوهای بزرگ تبلیغاتی است که تصاویر روی آن از دور قابل تشخیص و نوشته روی آن از دور خوانا است. 
تبلیغ در نمایشگرهای سطح شهر: نمایشگرهای پشت چراغ قرمز و یا تلویزیون های چهار راه ها در طول روز انواع محصولات مختلف با قابلیت های متفاوت را به مخاطبان معرفی می کنند. رانندگان در طول مدتی که پشت چراغ قرمز منتظر سبز شدن چراغند، بالاجبار به تماشای تلویزیون روبرو می پردازند. بنابراین از طریق این نوع تبلیغات می توانید در بازه زمانی کوتاه برند کسب و کار خود را در شهر معرفی کنید.
استندهای تبلیغاتی: استند در گذشته طرفداران زیادی داشت اما امروزه به دلیل روی کار آمدن روش های جدید سفارش استند تبلیغاتی توصیه نمی شود. زیرا با برقراری شرایط جوی نامناسب استند افتاده و پاره خواهد شد. عدم مقاومت کافی دلیل عدم استفاده از این روش است. 

نحوه انجام تبلیغات مفید و موثر

بکارگیری نوآوری و خلاقیت در تبلیغات محیطی بسیار تاثیر گذار است. با طراحی تصویر پرمعنا می توانید به سرعت در ذهن مخاطبان جایگاه ثابت پیدا کنید. شما باید علاوه بر نوشتن پیام خلاقانه و طراحی تصویر جذاب از نورپردازی مناسب نیز استفاده کنید. تبلیغات خاص و منحصر به فرد مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار می گیرد. بنابراین در تهیه خاص ترین و تاثیرگذارترین بیلبورد تبلیغاتی بکوشید. 

تاثیر تبلیغات روی فروش و درآمد

با مشهورسازی برند کسب و کار روز به روز تعداد مخاطبان زیاد شده و در نهایت تعداد مشتریان و میزان درآمد نیز افزایش می یابد. 
به طور خلاصه با تبلیغات محیطی آگاهی لازم را به مشتریان منتقل کرده و نگرشی مثبت در آنها ایجاد خواهید کرد. علاوه بر این با معرفی محصول از طریق بیلبورد تبلیغاتی قادر به مشهور کردن آن محصول در بازار خواهید شد. 
تبلیغات محیطی اگر درست و هوشمندانه اجرا گردد می تواند کسب و کار نابود شده را دوباره سرپا کند. این شعار نیست بلکه واقعیت محض است. فروشگاه ها و شرکت های خدماتی نیز مانند انسان دچار ضعف و بیماری می شوند. با این تفاوت که درمانشان و تقویت قوای جسمانیشان در گرو تبلیغات محیطی موثر و هوشمندانه است. دیده شدن کسب و کار روی فروش و کسب درآمد بسیار تاثیرگذار است. 
مهمترین چیز در کسب درآمد و موفق بودن کسب و کار جلب اعتماد و رضایت مشتریان است. اما این تبلیغات موثر می تواند روند موفقیت کسب و کار را سرعت ببخشد. کسب و کارهای نوپا با تبلیغات درست و بجا در بیلبوردهای سطح کشور و عرضه محصولات با کیفیت می توانند راه چند ساله را بسیار سریع تر بپیمایند. 

تبلیغات محیطی کسب و کار خود را به کی بسپاریم؟

لازم به ذکر است که طراحی تبلیغات محیطی از هر نوعی یک کار تخصصی است. در واقع با پرداخت هزینه بسیار زیاد در تبلیغات حتما نتیجه دلخواه خود را بدست نخواهید آورد. بلکه باید پیش از سپردن طراحی تبلیغات از کار و مهارت شرکت مورد نظر اطمینان یابید. به طوری که پس از پرداخت هزینه خیالتان بابت دریافت نتیجه مورد نظر راحت باشد. 
امروزه شرکت های متعددی در زمینه انواع تبلیغات محیطی فعالند. این شرکت ها با داشتن تیم خلاق و هنرمند توانایی طراحی یک تبلیغ موثر را خواهند داشت. سعی کنید پیش از ثبت سفارش با مشاهده نمونه کارهای شرکت از  مهارت تیم شرکت اطمینان پیدا کنید. 

هزینه تبلیغات محیطی

هزینه این نوع تبلیغات در تلویزیون های شهر، استندها و بیلبوردهای تبلیغاتی متفاوت است. شما باید با توجه به نوع کسب و کار خود و با توجه به میزان بودجه خود بهترین نوع تبلیغات را انتخاب کنید. 
هزینه تبلیغات محیطی هر چقدر که باشد اگر به موقع و درست اجرا گردد نسبت به تاثیر آن روی کسب و کار مقرون به صرفه و اقتصادی است. در واقع با تبلیغات درست سرمایه صرف شده در راه تبلیغات پس از مدت کوتاهی با سود بسیار زیاد به حساب بانکی شما برگشت خواهد کرد. اما در هر صورت هزینه این تبلیغات به عوامل متعددی بستگی دارد. بنابراین نمی توان هزینه ای واحد برای این نوع تبلیغات اعلام نمود. علاوه بر هزینه طراحی بیلبورد تبلیغاتی مکان نصب بیلبورد خود شامل هزینه جداگانه است. انتخاب مکان مورد نظر به شدت روی قیمت تبلیغات تاثیر گذار است. هر چقدر مکان مورد نظر پر رفت و آمد تر باشد مسلماً تعداد مخاطبان بیشتر خواهد بود. به همین دلیل هزینه تبلیغات محیطی در چنین مکان هایی بیشتر است.
 علاوه بر این ابعاد بیلبورد، نحوه طراحی و عوامل متعدد دیگر نیز در محاسبه هزینه تبلیغات محیطی تاثیرگذارند. شما ابتدا نوع تبلیغات خود را مشخص کنید و سپس با برقراری تماس و دریافت مشاوره رایگان از هزینه تبلیغات به طور دقیق تر اطلاع پیدا کنید. کارشناس و پشتیبان ساعت موظف به ارائه مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما است. بنابراین همین حالا با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از کارشناس مربوطه دریافت کنید. حتی می توانید با ارائه مشاوره از کارشناس نوع تبلیغات خود را تغییر دهید. چرا که آنها با داشتن تجربه فراوان بهتر می توانند در خصوص نوع تبلیغات شما را راهنمایی کنند. 

فایل های پیوست