اخبار و مقالات گروه تبلیغاتی دورال

تأثیر نوآوری در طراحی تابلو نمای مغازه بر جذب نگاه مشتریان و تمایز در میان رقبا

تأثیر نوآوری در طراحی تابلو نمای مغازه بر جذب نگاه مشتریان و تمایز در میان رقبا

یکی از نکاتی که اغلب افراد در زمان سفارش تابلو به آن توجهی نمی‌کنند، موضوع طراحی است. تابلو تبلیغاتی همان‌طور که از نامش پیداست یک عنصر مهم بازاریابی برای مشاغل مختلف محسوب می‌شود و عدم توجه درست به طراحی خلاقانه در آن، کسب و کارها را از هدف اصلی‌شان دور می‌کند. مهم نیست که چقدر برای تابلو خود هزینه می‌کنید؛ در صورتی که دیزاین مناسبی نداشته باشد، مشتری‌ها را جذب نمی‌کند. در این مقاله از تاثیر طراحی نوآورانه و ارزش و اهمیت این موضوع در ساخت تابلوها بیشتر برایتان می‌گوییم. 

چطور یک تابلو تبلیغاتی موثر طراحی کنیم؟

اگر می‌خواهید تابلوی شما بهترین دیزاین را داشته باشد به نکات زیر دقت فرمایید.

لوگو

لوگو شما باید تنها 10 درصد از کل فضای تابلو را اشغال کند. این مسئله را هم در نظر بگیرید که به‌طور کلی لوگو اهمیت زیادی دارد و قطعا باید در بیلبورد وجود داشته باشد؛ پس به نحوه قرار گرفتن و ابعاد آن توجه کنید.

گرافیک، رنگ و حالت

موضوع مهم بعدی در رابطه با گرافیک و رنگ‌ها است. توصیه می‌کنیم برای دیزاین کلی تابلو خود حتما از کمک یک گرافیست بهره ببرید؛ زیرا نحوه چیدمان طرح و رنگ‌ها در کنار هم اهمیت بالایی دارد.

خوانایی

شاید بخواهید با ساخت حروف برجسته عجیب‌و‌غریب، طرح‌هایی خاص ایجاد کنید؛ در حالی که این رفتار کاملا اشتباه است. خوانایی و مشخص بودن تمام فونت‌ها در تابلو اهمیت زیادی دارد؛ پس تلاش نکنید با دیزاین‌هایی بسیار نادر به‌کل، خوانایی مطلب را زیر سوال ببرید.

چرا توجه به طراحی در تابلوسازی اهمیت زیادی دارد؟

احتمالا توضیحاتی که در قسمت‌های قبل ارائه کردیم، باعث شده از خود بپرسید که چرا دیزاین اینقدر مهم است؛ در حالی که شاید بسیاری از افراد هم به آن هیچ دقتی نداشته باشند.
متاسفانه بیشتر افراد از تاثیر تبلیغات بر مردم آگاه نیستند و همین مسئله باعث می‌شود توجهی هم به طرح تابلوی خود نداشته باشند. در نظر داشته باشید که این طرز تفکر به بیزینس‌ها آسیب می‌زند؛ زیرا مشتریان در نگاه اول با طرح سردر مغازه روبرو و در اکثر موارد هم نقش‌های جالب در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شوند. گاهی حتی مشتری همین حالا به اجناس یک فروشگاه نیازی ندارد؛ اما بعدها و در مواقع نیاز به دلیل ماندگاری دیزاین تابلو در ذهنش، دوباره به آن مراجعه می‌کند. حال اگر نکات ساخت تابلو تبلیغاتی به درستی رعایت نشود؛ این چرخه اتفاق نمیفتد و در نهایت فروش خوبی هم تجربه نمی‌کنید.

در زمان طراحی انواع تابلو تبلیغاتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

فرقی نمی‌کند برای کسب‌وکار خود از تابلو چلنیوم استفاده کنید یا تابلو استیل طلایی یا حتی تابلو تبلیغاتی سه بعدی؛ در هر حال توجه به نکات زیر برای همه آن‌ها واجب است.

نوع فعالیت‌تان چیست؟

هر شغل و منصبی به یک نوع خاص از تابلوهای تبلیغاتی نیاز دارد؛ با این اوصاف در اولین مرحله باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. طرحی که یک وکیل برای معرفی بیزینس خود در نظر می‌گیرد با طراحی تابلوی یک پزشک یا فروشگاه‌های مواد غذایی کاملا متفاوت است؛ پس به این موضوع در هنگام ثبت سفارش خود دقت کنید.

عناصر مرتبط با شغلتان کدامند؟

هر کسب‌وکاری از چند عنصر خاص تشکیل شده است؛ برای مثال رستوران‌ها را با غذا و انواع فروشگاه‌ها را با اجناسی که به فروش می‌رسانند، می¬شناسند. شما نیز باید با توجه به بیزینستان یک عنصر خاص و مهم را در تابلو بلد کنید. این کار باعث می‌شود، مشتری‌ تنها با نگاهی کوتاه به‌طور کامل با حیطه شغلی شما آشنا شوند.

شلوغ بودن به معنای خاص بودن نیست!

تفکر اشتباهی که درباره طراحی تابلوها وجود دارد این است که باید شلوغ‌تر باشند تا خاص به نظر بیایند؛ در حالی که این رفتار نه تنها موجب فروش بیشتر نمی‌شود؛ بلکه حتی مشتری‌ها را هم دفع می‌کند. تلاش کنید با کمترین نقش‌ها بهترین تابلوها را طراحی کنید؛ طوری که همه‌چیز واضح باشد و در عین زیبایی، پیام اصلی را به اشخاص برساند.

رنگ‌ها باید با یکدیگر تناسب داشته باشند

نکته مهم بعدی که باید در طراحی تابلو تبلیغاتی به آن دقت کنید، رنگ‌ها هستند. رنگ‌شناسی خود مبحثی گسترده و طولانی است و هر فردی که وظیفه ساخت تابلوی شما را به‌عهده دارد، باید به این موضوع مسلط باشد.

نورپردازی

بعضی از تابلوها مانند تابلو حروف برجسته، به نورپردازی نیاز دارند. در این مواقع باید از لامپ‌هایی مناسب استفاده کنید؛ برای مثال مدل چلنیوم به لامپ اس ام دی و ال ای دی نیاز دارد.

شعار

همه بیلبوردهای تبلیغاتی باید شعاری مناسب داشته باشند؛ این شعار می‌تواند هدف اصلی مجموعه شما را به افراد منتقل و آن‌ها را به مشتری‌های بالقوه شما تبدیل کند. متن مورد نظر باید کوتاه و تاثیرگذار باشد؛ همچنین سعی کنید با خلاقیت یک محتوای شگفت‌آور را در تابلو قرار دهید. به خاطر داشته باشید مردم به محتواهای طولانی دقتی ندارند.

طراحی لوگو را به گرافیست بسپرید

حتی اگر طراحی کل تابلو را به گرافیست نسپردید، حتما برای لوگو از این متخصصان کمک بگیرید. لوگو، آرم شرکت و فروشگاه شما است و تا ابد در ذهن مخاطب باقی می‌ماند؛ حتی تغییر آن در گذر زمان هم موجب از بین رفتن طرح‌های گذشته نمی‌شود؛ پس از همان ابتدا سعی کنید این کار را با دقت بیشتری انجام دهید.

به کار بردن خلاقیت در ساخت بیلبورد تبلیغاتی چه سودی دارد؟

به دلایل زیر طرح‌ تابلوهای تبلیغاتی باید خلاقانه باشد.

تاثیرگذاری بیشتر بر مشتری

خلاقیت در طراحی تابلو تبلیغاتی باعث می‌شود، مشتری حس شما را بهتر درک کند. اگر بتوانید خطوط، رنگ‌ها و اشکال گوناگون را با خلاقیت بیشتر در کنار یکدیگر قرار دهید، در نهایت ایده‌ها و احساسات خود را بهتر بیان می‌کنید و به‌این‌صورت مشتری نیز هدف‌تان را کاملا متوجه می‌شود.

تحریک مشتری برای خرید

گاهی تنها با یک ایده خلاقانه می‌توانید مشتری‌ها را برای خرید ترغیب کنید. این مطلبی است که اغلب با شما در میان نمی‌گذارند؛ اما باید بدانید ایده‌های خلاقانه همیشه برای فروش بیشتر جوابگو هستند.

ماندگاری در ذهن

وقتی با ایده‌های ناب خود، تابلویی خاص طراحی کنید، در ذهن اشخاص مختلف ماندگار می‌شوید؛ به‌طوری که آن‌ها دائما شما را به بقیه معرفی می‌کنند. شاید حتی هدفشان معرفی محصول شما هم نباشد؛ اما وقتی از بیلبورد مخصوص بیزینس‌تان صحبت می‌کنند؛ ناخودآگاه درحال ترغیب باقی مردم برای خرید هستند.

نکات طراحی انواع تابلو

اگر می‌خواهید بدانید در طراحی تابلوهای گوناگون چه مواردی مهم‌تر هستند، ادامه این بخش را مطالعه کنید.

تابلو چلنیوم

اولین نکته‌ای که در طراحی تابلوهای چلنیوم اهمیت دارد، فونت کلمات است. هر فونتی برای ساخت این تابلوها مناسب نیست؛ پس بهتر است از قبل درباره این مسئله تحقیقاتی انجام دهید تا در زمان سفارش بهترین انتخاب را داشته باشید.

تابلو استیل

تابلوهای استیل تنها نمادی از لوگوی یک بیزینس هستند؛ پس استفاده از آن‌ها برای هر شغلی مناسب نیست. موضوع دیگری که وجود دارد این است که جنس‌های مختلفی برای ساخت این تابلوها به‌کار می‌روند که در زیبایی ظاهری‌شان تاثیر شگرف دارند. با توجه به این مسئله باید جنسی را انتخاب کنید که جذابیت نهایی کار را از بین نبرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تابلو استیل طلایی مراجعه نمایید.

تابلو فلکسی

مهم‌ترین مسئله در طراحی تابلو تبلیغاتی فلکسی، میزان نوردهی آن‌ است. همانطور که می‌دانید این موارد تنها در شب کاربرد دارند، پس باید در ساخت آن‌ها از لامپ‌هایی با کیفیت و با نوردهی مناسب استفاده کنید. سازنده می‌تواند متناسب با نوع طرح، از رنگ‌های خاصی نیز بهره ببرد تا تابلو خاص‌تر به نظر بیاید. 

تابلو لایت باکس

لایت باکس‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ از این رو بسیار مهم است که طراح بداند با توجه به نوع کاربرد، از چه مواد اولیه‌ای در ساخت تابلو استفاده کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تابلو لایت باکس مراجعه نمایید.

تابلو تبلیغاتی سه بعدی

تابلوهای سه بعدی در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ اما برای هر کسب‌وکاری مناسب نیستند؛ زیرا هزینه بالایی دارند و از طرفی هر کسی هم توانایی کافی برای دیزاین آن‌ها را ندارد. اگر قصد دارید از این نوع تابلو برای تبلیغ شغل خود استفاده کنید، حتما از فردی متخصص با سابقه مرتبط کمک بگیرید.

چاپ بنر

طراحی بنر هم کار هر کسی نیست؛ زیرا این تابلوها تنها در مجامع عمومی قرار می‌گیرند. رعایت تمام نکات در بنرها مهم است؛ اما در این مورد شعاری که برای بازاریابی محصول و خدمات خود انتخاب می‌کنید، اهمیت بیشتری نسبت به باقی موارد دارد. حتی اگر فردی بسیار کاربلد و ماهر بنر شما را طراحی کند، وقتی شعار مناسبی نداشته باشید، هیچ نتیجه از این روش تبلیغ دریافت نمی‌کنید.

آیا استفاده از طرح‌های خلاقانه قیمت ساخت تابلو را افزایش می‌دهد؟

قیمت تابلوسازی با توجه به نوع تابلو و متریال به‌کار گرفته، مشخص می‌شود. با این حال حتی اگر مجبور شدید برای ساخت خلاقانه‌ترین نمونه، هزینه بالاتری بپردازید، ناراحت نباشید. به‌طور قطع انجام این کار باعث سوددهی بیشتر کسب‌وکار شما می‌شود؛ پس بدون هیچ ترسی برای این موضوع هزینه کنید.

آخرین توصیه ما به شما در این‌باره

در این مقاله سعی کردیم به‌خوبی ارزش و اهمیت طراحی خلاقانه در انواع تابلو تبلیغاتی را بیان کنیم. حال به عنوان آخرین نکته به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای ساخت تابلوی بیزینس خود از یک مشاور کمک بگیرید. مشاوران گروه تبلیغاتی دورال ساین می توانند در زمینه تابلوسازی به شما کمک کنند. شاید در ابتدا انجام این کار را بیهوده بدانید؛ اما بعدها بابت این مسئله خود را تحسین خواهید کرد.

فایل های پیوست